Kantautor
Đorđe Balašević rođen je u ranojutrarnjim satima 11. svibnja 1953. godine
u Novom Sadu. Zbog toga što je rođen rano ujutro majka ga je željela nazvati
Zoran, ali je Balaševićev djed rekao kako je to ime za sodarskog konja i
inzistirao da ga nazovu Đoka, po njemu. Na kraju je postignut dogovor i
našli su se nekako na Đorđe. Balašević će kasnije tvrditi kako tim imenom
nije baš oduševljen. Za svoje djetinjstvo reći će kako je imao "Sjajno,
uzbudljivo djetinstvo. Živio sam u obitelji koja je tada bila suviše tolerantna,
nikad u životu nisam dobio batine, mada sam ih sigurno više puta zaslužio,
pogotovo u gimnaziji. Odrastao sam uz mnogo ljubavi, u staroj kući mog pradjeda,
u Ulici Jovana Cvijića, koja se i danas tako zove, i u kojoj rastu moja
djeca. Imao sam dvorište, puno zelenog voća ljeti i kokoši i pataka koje
su trčkarale okolo. Možda najvažnije od svega, imao sam Dunav koji je još
tamo, ali nije više tako zelen kao što je bio, no ostala mi je velika ljubav."
Tu, Balaševićevim fanovima, poznatu i opjevanu kuću u Ulici J. Cvijića na
novosadskoj periferiji Đorđe je obnovio odbivši sve prijedloge prijatelja
da je sruši i sagradi novu jer tvrdi kako "u njoj definitivno žive
dobri duhovi".
Đorđe je, što je malo poznato, prvi Balašević. Njegovi su se do rata 1941.
prezivali Balašev, pa ni on sam ne zna vuče li korijene od Rusa ili Rumunja,
ili pak nekog sasvim trećeg naroda. O tome Balašević kaže: "Sigurno
je da tada u obitelji nije bilo Mađara, no moj se djed Đoka, koji je iz
nekih razloga bio veliki pravoslavac, stalno se bojao da će ga Mađari pomađariti,
te je 1941. otišao k matičaru i pazario ovo ić. No, kako nam se sudbina
zna narugati, moj se ćale Jovan zagledao u moju majku Veroniku Elviru Matildu
Dolenec, napola Mađaricu, napola Hrvaticu, kako je moj djed izračunao. Tako
ja imam mađrske krvi protiv koje se moj stari toliko borio, no mislim da
je sudbina od mene napravila sasvim dobar mišung". Kako su u obitelji
generacijama svi imali sinove jedince, Đorde nije imao mnogo rodbine, osim
majčina brata Tomislava, koji je umro ubrzo po Đorđevu rođenju. Smatra kako
to i nije loše jer im barem nitko nepozvan nije mogao banuti u kuću za praznike,
a i s darovima je uvijek dobro prolazio i o tome kaže: "U obitelji
su se slavili svi sveci, i najteži udarac za mene bi bio kad bi pravoslavni
i katolički Uskrs padali na isti dan, jer nisam mogao biti na dva mjesta
istodobno. Glavne darove dobivao sam od djede Đure Doleneca i bake Ilone
koji su bili vrlo galantni, iako su ih djed Baloš i baka Milanka pokušavali
pratiti koliko su mogli. Često mi je djed znao pričati i promrsiti: 'Što
si dobio od njih?', kako bi se mogao barem malo ravnati. Doista mogu o svojoj
obitelji reći sve najljepše, iako svi već oru nebeske njive. Majka mi je
umrla 1980., dok sam bio u vojsci, a stari 1987. i mislim da bi umro s malo
više smiješka, da je mogao doživeti još koju godinu. On je, naime, bio dijete
iz dobre kuće, studirao je arhitekturu u Pešti i, eto, umro je prepadnut
u uvjerenju da je socijalizam i komunizam sustav koji će vladati svijetom.
Ponekad mi je zbog njega žao, ali opet, da je morao doživljavati sve ove
stvari koje mi doživljavamo, možda bi po malo umirao svaki dan."
Iako je imao za to vrijeme vrlo napredne roditelje i majku koja ga je
upućivala na poeziju i prve knjige koje je valjalo pročitati Đorđe je imao,
baš kao u svojoj pjesmi, podosta problema u školi. Danas to Balašević ovako
opisuje: "Istina je da sam jednom izbačen iz gimnazije, ali nisam baš,
kao u pjesmi, padao tri - četiri puta. Naime koliko god sam poslije bio
tolerantan, toliko sam u pubertetu bio incidentan igrač, morao sam oponirati
profesorima. Najveći su mi problem bili neopravdani sati u proljeće. Imao
sam bicikl i čim bi se pojavilo sunce u svibnju, sjeo bih na njega i otišao
na Dunav, na pecanje. Imao sam u to vrijeme prijatelja, Joea Taylora, ginekologa
iz Gane, koji je, valjda iz vjerskih razloga, jeo mnogo ribe. Kako ja tu
ribu nisam smio nositi kući, jer su svi mislili da sam u školi, s Joeom
sam sklopio svojevrsan deal: ja njemu ribu, a on će mi pisati ispričnice.
I zaista sam imao opravdanje za 80-ak sati. Međutim kad su mog oca nazvali
iz škole da to provjere, on je začuđen rekao: 'Ne, pa on nije bolestan,
on ide u školu!' I tako me, zapravo, on i izbacio zbog svog shvaćanja pravde
i poštenja. To vam je ta generacija 'kako-se-kalio-čelik'. Ja sam tu školu
ipak završio, poslije sam čak upisao fakultet, postigao izniman prosjek,
a onda snimio U razdeljak te ljubim i prestao dolaziti čak i na
famozne igranke u holu novosadskog fakulteta. Čitao sam mnogo knjiga, ne
onih za lektiru već knjige koje bi mi preporučila majka. Od nje sam, vjerovatno
povukao tu sanjalačku crtu. Jer, Balaševići su mnogo prizemniji, čestiti,
vrijedni trgovci i od njih sam naslijedio samo visoki krvni tlak."
Odrastao je u Salajki, dijelu grada poznatom po malo žešćim momcima i
još najmlađi od njih, uvijek je uživao svojevrsnu protekciju s užitkom glumeći
mangupa na lokalnom korzu. Iako, po vlastitom priznanju, nije bio kao oni
jer se izrodio u pjesnika, u 14-oj godini života doživio je neugodnosti
koja ga je uvjerila da mu društvo gitare odgovara više od lokalnih mangupa:
"Bili smo klinci i često smo se tukli. No, mi smo tada izmjenili nekoliko
šamara, svi bismo ostali na nogama baš kao u lošim filmovima. No, jednom
me zveknuo dečko, stariji od mene i to tako da mu nisam ni stigao, štono
kažu ni fala kazati. Porječko sam se s jednim dečkom iz razreda oko neke
djevojke, i tada iz čista mira odnekud se pojavio ovaj stariji i rekao mi:
'Ne volim kad netko tuče klince!'. Valjda sam mu djelovao starije od onog
drugog, jer me udario tako da mi je slomio nos, pa nekad u pjesmama vučem
na Tota Cotugna, a operacija bi mi mogla drastično promijeniti glas."
Sa slomljenim nosom Đole se odlučio okaniti tučnjava, iako još nije shvatio
čime bi se mogao baviti: "Zapravo, od malena sam osjetio da u sebi
nosim neku svoju pjesmu kao neku novu boju koju nitko ne zna i koju ne možeš
objasniti onima koji znaju samo crvenu, plavu i žutu, i shvatio sam da je
pokušam negdje nacrtati, povući, da ja moram tu pjesmu istjerati iz sebe
da bi je drugi shvatili. Stalno sam zapravo bio uvjeren kako je nemoguće
da ta pjesma već ne postoji, mislio sam da svi nose te pjesme u sebi. Stalno
sam sumnjao u sebe - jer, dovraga, to je tako lako kako se tih stihova netko
već prije nije sjetio. Djevojke su me gledale čudno, a momci su bili puni
zavisti, a i jedno i drugo je odličan osjećaj."
Dobri dečko Balašević gimnaziju je napustio u trećem razredu pa je ispite
polagao izvanredno. Nakon završene srednje škole upisao je zemljopis na
Prirodno-matetamičkom fakultetu jer, po vlastitom priznanju, na prijemnim
ispitima nije bilo matematike. Osnovna ambicija u srednjoj školi bila mu
je postati - nogometaš. Ali kada je kao sedamnaestogodišnjak ležao bolestan,
pojava jedne muhe u sobi inspirirala je Balaševića da napiše svoju prvu
pjesmu Otkud muva. Zatim je počeo pisati prepjeve stranih hitova
za emisiju Muzički klub, a s prijateljem koji se 'snalazio' na gitari, otpočeo
je i zajednički rad. Godine 1977. pristupio je akustičarskoj grupi Žetva
s kojom je rujna iste godine snimio neobavezan tango U razdeljak te
ljubim. Pjesma je preko noći postigla ogromnu popularnost tako da je
singl prodat u 700 tisuća primjeraka. Žetva se vrlo brzo počela pretvarati
u festivalsku grupu strpanu u orkestarske aranžmane, pa ih početkom 1978.
godine Balašević napušta i s Vericom Todorović osniva Rani mraz. Budući
da se nisu rastali kao prijatelji, novu grupu je nazvao inspirirajući se
sibirskom poslovicom: Ako se nadaš dobroj žetvi, čuvaj se ranog mraza. S
pjesmom Moja prva ljubav grupa Rani mraz sudjeluje na festivalu
Opatija 1978. Tijekom te godine Rani mraz izbacuje seriju hit singlova,
meteroskom brzinom osvajaju tržište i postižu impresivne naklade. Balaševićevi
osjećajni tekstovi i jednostavne melodije donose osvježenje na posustaloj
zabavnoj sceni, a predstavljaju i dobru spregu s pop glazbom. Uoči snimanja
pjesme Računajte na nas pridržuju im se bivši članovi grupe Suncokret
- Biljana Krstić i Bora Đorđević. Zahvaljujući
drukčijem tretmanu revolucije u odnosu na uobičajene soc-realističke pjesme
Računajte na nas ubrzo biva promovirana u generacijsku himnu koja
se troši u svakoj pogodnoj prilici.
Poslije dva mjeseca rada s Ranim mrazom u ljeto 1978. godine, Bora Đorđević
napušta grupu svjestan razlike u autorskom senzibilitetu između njega i
Balaševića i formira Riblju čorbu. Uoči snimanja debi albuma grupu napušta
i Verica Todorović. S ploče se izdvajaju pjesme Sve je dobro kad se
dobro svrši, Mnogo mi znači to, Neki novi klinci
i Drago mi je zbog mog starog. U njima se ostvaruje kompletan okvir
formule za Balaševićevu budućnost: nostalgija, nježne slike i baladičnost
uz razrađenu fabulu. U ljeto 1979. godine Balašević i Biljana Krstić nastupaju
po Jugoslaviji, a prati ih grupa Neoplanti za koju Balašević povremeno piše
tekstove. Na koncertima, između pjesama, Balašević drži duge monologe na
aktualne teme, kao što je susret s fantomskim vozačem Porschea na beogradskom
trgu Slavija, a neizbježna je i proširena verzija Snaše na salašu
koja poprima karakter duhovite monodrame. S njim se na nekim svirkama pojavljuju
pjesnici Mika Antić i Pero Zubac. Na galzbenom festivalu u Split 1979. Balašević
osvaja prvu nagradu pjesmom Panonski mornar. U rujnu 1979. godine
svoju popularnost potvrđuje na osam rasprodatih koncerata u beogradskom
Domu sindikata. U to vrijeme Zdravku Čoliću
daje pjesmu Zbog tebe i neke tekstove za album Srebrnih krila Sreo
sam ljubav iz prve pjesme. Krajem godine izlazi album Odlazi cirkus
i to je posljednja ploča pod imenom Rani mraz.
Početkom 1982. godine Balašević objavljuje album Pub kojim službeno
započinje solo karijeru. Ploča opet bilježi uspješne pjesme: Boža zvani
Pub, Pesma o jednom petlu, Lepa protina kći i Ratnik
paorskog srca. Zimu s 1982. na 1983. godinu provodi na turneji i prvi
put rasprodaje beogradski Sava centar. Polovinom prosinca 1983. godine objavljuje
LP Celovečernji The Kid. Naredni LP 003 donosi nove hitove:
Slovenska, Al' se nekad dobro jelo, Badnje veče
i Olivera. Naredni album Bezdan Balašević radi s ekipom
koja će mu ubuduće biti redovna studijska i koncertna potpora. LP producira
Đorđe Petrović, a za aranžmane je zadužen klavijaturist Aleksandar Dujin.
Na duplom živom albumu U tvojim molitvama - balade našli su se
snimci s uspješnih koncerata u Zetri (Sarajevo, studeni 1986.), Ledenoj
dvorani (Zagreb, studeni 1986.), Sava centru (Beograd, prosinac 1986.),
Studiju M (Novi Sad, svibanj 1987.) i Šalati (Zagreb, srpanj 1987.). Uz
snažnu potporu publike Balašević je otpjevao neke od svojih najupečatljivijih
balada, a jedina nova pjesma Samo da rata ne bude snimljena je
u studiju uz pomoć djece iz vrtića Sonja Marinković i osnovne škole Đ. Natošević.
Sličnom glazbenom linijom Balašević nastavlja na ploči Pantha rei.
Tako u pjesmi Soliter analizira političko-nacionalno stanje u tadašnjoj
Jugoslaviji. LP Tri posleratna druga koji je dobio podnaslov Muzika
iz istoimenog romana snimaju 1989. godine Dujin, basista Aleksandar
Kravić i glazbenici iz Rijeke, gitarista Elvis Stanić (ex Linija 32, Denis
& Denis, Dr Doktor) i bubnjar Tonči Grabušić. Na toj ploči Balašević
se pozabavio karikiranom rap formom u pjesmi Sugar rap (Proces
difrencijacije u kombinatu za proizvodnju i preradu šećerne repe).
Na snimanju ploče Marim ja... pored redovnih suradnika, u novosadskom
studiju lipnja 1991. godine sudjeluju Davor Rodik (pedal steel gitara),
Nenad Januzović (udaraljke) i Josip Kiki Kovač (violina). Početkom rata
Stanić i Grabušić prekidaju suradnju s Balaševićem i 1991. godine pokreću
jazz rock sastav Elvis Stanić group. Ratne godine Balašević provodi sklonjen
od javnosti i mobilizacije budući da vojne vlasti pokazuju veliku volju
da ga pošalju na bojišnicu, tako da za Novu 1992. godinu iz sasvim razumljivih
razloga ne dolazi u Sava centar na svoj tradicionalni novogodišnji koncert.
Istovremeno, zbog odbijanja da pođe u rat, Balaševićeve pjesme su prešutno
zabranjene na državnom radiju i televiziji.
CD Jedan od onih života... snima krajem 1993. godine. Ploča donosi
optimistički hit Ja luzer?, ali i pjesme inspirirane ratnim tragedijama
Čovek sa mesecom u očima (posvećena u ratu razrušenom Vukovaru)
i Krivi smo mi. U isto vrijeme objavljen je CD Najveći hitovi
na kome su pjesme iz perioda od 1986. godine i sam Balašević ih je odabrao
za kompilaciju. U to vrijeme njegovi koncerti postaju pravna javna čistilišta,
budući da su govori vrlo oštre, ali duhovite priče s jasnim opozicijskim
stavovima. Poslije duže pauze CD Na posletku objavljuje početkom
1996. godine. Nove pjesme Regruteska, Namćor, Drvena
pesma i Dođoška snimljene su uglavnom na akustičnim instrumentima
uz sudjelovanje orekstra Sveti Đorđe, a upotrebljeni su fagot, oboa, truba
i violina koje vjerno dočaravaju atmosferu Balaševićevih stihova. U Sava
centru, svom tradicionalnom prostoru, Balašević je započeo s četiri nastupa
koje je održao u listopadu i studenome 1992. godine. Prvobitna ideja je
bila da tijekom godine nastupa jednom mjesečno i da publici uz svirku nudi
i redovne komentare. Kako su prvih šest nastupa bili vrlo uspješni, došlo
se na ideju da organizira novogodišnje koncerte što je, najviše zahvaljujući
publici, pretvoreno u tradiciju. Ti koncerti su svake godine izazivali sve
veći interes, tako da je Balašević u zimu '96./'97. godine imao deset rekordnih
rasprodatih svirki, te je zaključno s tom serijom u Sava centru nastupao
oko osamdeset puta. Od 1994. godine Balašević povremeno drži koncerte u
Sloveniji gdje postiže veliki uspjeh. Na te koncerte dolazi uglavnom publika
iz Hrvatske. Pjesma Sloboda ne koju je snimio još u jesen 1992.
godine, prvi put je službeno objavljena na CD-u Nas slušaju svi, mi
ne slušamo nikoga! (Radio Index 1997.) objavljenog povodom građanskog
protesta koji se desio u zimu '96./'97. godine. U Sloveniji je objavljen
uživo snimljen CD Da l' je sve bilo samo fol? snimljen na koncertu
održanom 6. prosinca 1996. godine u Mariboru. Godine 2000. objavljuje CD
Devedesete.
Unatoč svim uspjesima Đorđe dugo nije imao podršku roditelja: "Kao
i prema svemu drugom, moji su roditelji i prema glazbi imali jasne stavove.
Smatrali su su da se glazba uči odmalena, prvo sedam godina klavira, pa
pjevanje.... čak i mnogo godina poslije, kad sam već imao nekoliko zlatnih
ploča, tata bi tvrdio kako tambura nije pravi način da se zarađuje za život.
Poslije je otišao u Budimpeštu za turističkog predstavnika, pa više nije
mogao pratiti što se ovdje događa. Kad bi mu rekli da sam pobijedio na nekom
festivalu, govorio bi: 'Sine, sve će to proći kako je i došlo. Gledaj ti
ovo od čega ćeš živjeti.' Jedan dan u Budimpeštu je došla neka ekskurzija
iz Dubrovnika i on je bio zadužen da ih primi i pokaže tamošnje znamenitosti.
Netko ga je pitao ima li on kakve veze s onim Balaševićem. 'S kojim Balaševićem?',
pitao je u čudu. Pa, s Đorđem, rekoše mu. 'Imam veze, ja sam mu otac!',
odgovorio je još sav u čudu. Djeca su se nešto došaptavala i u jedan glas
zapjevala 'Neke nove klince'. Poslije mi je u čudu pričao: 'Oni su svi bili
tamo i svi su znali tvoju pjesmu.' Mislim da me od tada ipak malo drukčije
gledao iako me do kraja života pokušao uvjeriti da mi je budućnost u zvanju
profesora zemljopisa. Veoma mi je nedostajala roditeljska podrška, ali možda
se baš iz inata izbrusio moj talent, iz neke podsvjesne želje da se dokažem,
skrenem na sebe pažnju. Moji roditelji nisi bili ni na jednom mom koncertu
i do dana današnjeg uvijek za njih imam dva prazna mjesta."
Svoju suprugu Oliveru upoznao je na igranci. Balašević Oliveru opisuje
ovako: "Tada mi se dogodilo nešto čudno: dotad sam svim djevojkama,
promatrajući ih kako prolaze, zabacuju glavu, sklanjaju šiške s čela, dodavao
neke osobine i zaljubljivao se svaki čas da bih mogao napisati pjesmu. Na
kraju se sve svodilo na razočaranja jer, kad bi ih upoznao, shvatio bih
da sam ih smatrao boljima nego što su bile. Medutim, Olja me sve više uvlačila
i što sam je više poznavao, sve više mi se sviđala. Međutim, Olja je baš
kao u pjesmi došla tiho, nezvana, sama i ostala u meni zauvijek. Bila je
siromašna studentica iz studentskog doma, reprezentativka u gimnastici.
Prije studija živjela je s majkom u Zrenjaninu, doslovce ispod mosta koji
je bio ograđen s obje strane, a u Novom Sadu preživljavala je uglavnom skupljajući
hranu po samoposlugama kad bi Podravka radila degustacije. Iako su nas novine
barem sto puta rastavljale, nikad nismo bili odvojeni dulje od dva dana,
osim kad bih imao koncerte daleko od Novog Sada. Ljubav mi se dogodila u
doista teškom razdoblju života: majka mi je bila teško bolesna, trebala
mi je biti objavljena nova ploča i svi su čekali da to bude nešto loše,
bilo je vrijeme da krenem u vojsku. S Oljom sam mogao provoditi sate i sate
u razgovoru i šetnji. Kad bih pak otišao nekud bez nje, svako malo bih pomislio
- Bože, što mi nedostaje to stvorenje! Zadnje ljeto, pred vojsku, krenuo
sam na more. U Umagu sam s recepcije hotela Koralj nazvao Olju i pitao je:
'Olja, reci mi odmah, hoćeš ili nećeš?' Nije stigla ni odgovoriti, a ja
sam već sjeo u svoj golf, zaboravio ljetovanje i bez prestanka vozio do
Zrenjanina. Od tada se nismo razdvajali."
No, prije vjenčanja Đorđa je čekala vojska, koju je odslužio u zagrebačkoj
vojarni Maršal Josip Broz Tito, popularno tada zvanoj - Maršalka ili kako
se danas zove Croatia. O vojsci će reći: "Bilo mi je strašno zbog toga
jer je bilo dovoljno prijeći jednu plavo-bijelo-crvenu rampu, pa da prestanu
vrijediti svi zakoni normalnog svijeta." No i to je lakše prebrodio
kad mu se u prosincu 1980. rodila kćerka Jovana, a u svibnju sljedeće godine
se i oženio. Tako je svako malo dobivao sedam dana dopusta. Vjenčanje Đorđa
i Olivere je bilo posve neformalno. Olivera je bila u bijelim čizmicama,
a Đorđe u trapericama i prsluku. Ubrzo se rodila i druga kćerka, Jelena.
Sredinom devedestih Đorđe će ponovo postati otac, rodit će se sin Aleksa.
Iako tvrdi da je feminist drago mu je što ima sina jer kaže da mu je već
dosadilo kupovati crvene haljinice i lutke.
S obzirom na njegovu specifičnu pojavu na bivšeim jugoslavenskim prostorima
zanimljivo je pročitati što o ratnim sukobima na prostorima bivše Jugoslavije
kaže Balašević: "Ja sam čovjek koji može primiti mnogo ljubavi, ali
lako osjetim i negativnu energiju. Devedesetih godina na nekim koncertima,
iako su prošli posve korektno, nije bilo one kemije, čarolije izmedu mene
i publike koju sam ranije uvijek osjetio. Znao sam da nešto nije u redu.
Uplašio sam se da bi to moglo loše završiti. Zategnutost je bivala sve očitija,
dok jednom u nekom gradu, u podne, pod suncem, uz plavu boju mora, nisam
čuo kako meni i mojim muzičarima netko psuje srpsku majku. Jedino što sam
znao, da rat nisu započeli moji prijatelji, znanci koje sam sretao putujući
po prostorima bivše države, već neki drugi, zbog viših ciljeva, a ja nemam
prava govoriti o tome. Kad su počele sve one gužve, poklici, barikade, pokušao
sam ostati miran. Znao sam, da su na barikadama uvijek najbrži, nikad najmudriji.
Adrenalin u krvi vodio je ljude u ishitrene postupke. Želio sam postupiti
ispravno, a to nije bilo lako. Odlučio sam sudjelovati u svemu tome tako
što - neću sudjelovati. Karijera mi je potpuno prekinuta. Zato što sam imenom
i prezimenom govorio protiv nekih srpskih političara, uslijedili su noćni
pozivi, lupanje po prozoru, bušenje guma na automobilu... No, moja obitelj
je odlučila da ćemo sve to zajedno izdržati i podržala me u svim mojim postupcima.
Pozvali su me u vojsku. Otišao sam odvjetniku i upitao ga, moram li ja ići
u tu vojsku i što ako se ne odazovem pozivu. Objasnio mi je da mogu imati
velikih problema, završiti u zatvoru. Nisam dugo dvojio - radije u zatvor
nego u vojsku. Najviše sam se brinuo za moje cure: hoće li izdržati taj
pritisak koji je katkad bio nesnošljiv. Srećom, klinci su u školi bili iznad
svega toga, pametniji od svojih roditelja. Jelena i Jovana nikad nisu doživjele
bilo kakvu neugodnost u školi. No nakon dvije godine embarga na moju malenkost,
bili smo gotovo na rubu egzistencije. Nisam mogao raditi, TV i radijske
postaje zatvorile su mi vrata, osim kad su me željeli blatiti. Sve što sam
snimao u bivšoj Jugoslaviji, bilo je za Jugoton i sarajevski Diskoton. Ipak
znao sam da je to nešto što mora proći i da treba izdržati. Sad nakon svega,
prilaze mi ljudi i kažu imao si pravo, a ja uopće nisam želio imati pravo,
želio sam da ne dođe do rata i svega zla koji on donosi."
U svojoj karijeri Balašević nije samo kantautor već je napisao scenarij
i tumačio glavnu ulogu u TV seriji Specijalna redakcija, a glumio
je i u TV serijama Vojnici, Pop Ćira i pop Spira i Panonski
mornar. Napisao je i nekoliko knjiga: "Tri posleratna druga",
"I život ide dalje (sve dalje odavde...)", "Dodir svile"
i "Jedan od onih života". Za svoj rad dobio je Nagradu punoljetstva,
Oktobarsku nagradu Novog Sada, Estradnu nagradu Jugoslavije, nagradu za
literarni doprinos u području estrade na Domanovićevim danima satire, nagradu
Todor Manojlović za poseban umjetnički senzibilitet, a imenovan je i UNESCO-vim
veleposlanikom dobre volje.
Nema komentara:
Objavi komentar